FAQ

Hvad er adaptiv læring?

Adaptiv læring betyder, at opgaverne tilpasses til det niveau, der svares på. Hvis man er rigtig god og svarer korrekt på en opgave, bliver spørgsmålene sværere og sværere, hvorimod hvis man svarer forkert, tilpasser systemet det næste spørgsmål til en lettere sværhedsgrad. Det kræver en stor opgavebase at sikre, at et system er korrekt adaptivt, da det bygger på tidligere besvarelser. Derfor skal systemet fodres med så mange besvarelser som muligt. MatematikFessor har en enorm opgavebase på over 2.000.000 spørgsmål.

Hvad er autoretning?

MatematikFessor retter automatisk alle opgaver, hvilket kort sagt betyder, at matematiklærere sparer en masse tid. I stedet for at bruge tid på at rette opgaver, kan lærerne f.eks. hjælpe eleverne i klassen. Alle de matematikopgaver, som eleverne besvarer, rettes af et bagvedliggende system, der endda også kommer med forslag til, hvordan eleverne bliver bedre.

Hvad er Gamification eller spilificering?

Gamification betyder, at der tilsættes spil-effekter til ting eller aktiviteter, der ellers ikke har noget med spil at gøre. Gamification bruges ofte for at gøre opgaver mere spændende med et konkurrenceelement, som kan skabe en større motivation. 

MatematikFessor benytter sig af gamification til at øge elevernes motivation, så de får lavet endnu flere matematikopgaver. Det sker bl.a. ved, at eleverne kan optjene medaljer og stige i graderne inden for 8 forskellige niveauer.

Kontakt os

Send en mail,
hvis du har spørgsmål

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger, statistik og til personalisering af indhold og annoncer. Denne information deles med tredjepart. Ved fortsat brug accepterer du vores cookie- og privatlivspolitik. Læs mere.
close-image